صنایع الکترونیک افشار (هوراند)

صوت، نور و تصویر

آموزش و معرفی
تاریخ انتشار: 95-03-26 08:03:05 چهارشنبه
(918)

آموزش و معرفی

آموزش و معرفی

دانلود سیستم صوت عمومی

صنایع الکترونیک افشار

سیستم صوت عمومی/ سیستم پیجینگ/ جانمایی سیستم­ های سمعی-بصری و راهنمای سیم­ کشی

ارائه شده توسط باب هرتلینگ

مهندس ارتباطات راهبری

RCDD، OSP

قرارداد تحت لیسانس ارتباط RI

شماره­ ی #4848

ترجمه: وحید کاظمی

مرور کلی:

مطلبی که این ارائه منتقل می­کند عبارت است از:

بحث اجمالی راجع به دیدگاه­ های پایه و بنیادین و دغدغه­ های مربوط به طراحی سیستم و نصب.

آنچه که در این ارائه نمی­گنجد:

راهنمای طراحی با جزئیات برای نصب­ های واقعی

موضوعات بحث

الف: اهمیت فاصله/مکان صحیح

ب: مشخصات اولیه­ ی سیستم بلندگو

پ: ملاحظات آکوستیکی

ت: تعیین مناطق تحت پوشش

ج: طرح­های بلندگو

خ: ملاحظات الکترونیکی

اهمیت فاصله و مکان صحیح

بیشتر سیستم­ های سمعی-بصری/پیجینگ و صوت عمومی می­تواند به عنوان سیستم های صوت "بصورت یکپارچه تقویت شده" مطرح شود که در آن تقویت بدون تاخیر یک منبع صدا (برای مثال صوت رسانه و یا اعلان عمومی بصورت زنده و یا ضبط شده) برای شنوندگان در مناطق تحت خدمات­ رسانی با استفاده از تعدادی بلندگوی منفرد فراهم می­ آید.

"سیستم­ های تقویت شده ­ی موثر می ­بایست به اندازه­ ی کافی رسا بوده (gain آکوستیکی کافی) و دارای شفافیت و وضوح (کمترین برای از دست دادن بیان) لازم باشد و درحالی که از پوشش مناطق عاری از شنونده اجتناب می­کند، فراهم کننده­ ی صدا برای شنوندگان بصورت یکنواخت و گسترده باشد."

(جمله از مهندسی سیستم صدا، دان دیویس، صفحه­ ی 11 )

مکان و فاصله­ ی بلندگو عامل اصلی در حصول اطمینان از پوشش لازم توسط سیستم صوت عمومی، پیجینگ و سیستم سمعی-بصری می­باشد.

چیدمان غیر اصولی بلندگوها و یا انتخاب نامناسب در مکان باعث می­ شود که سیستم صوت عمومی، پیجینگ و یا سیستم سمعی-بصری در بهترین شرایط،  فراهم کننده­ ی صدای کم و در بدترین شرایط باعث ارائه ­ی عدم اطلاع رسانی به شنوندگان ­شود. 

مشخصات پایه ­ای بلندگو

  1. بیشتر سیستم­ های اعلان صدا از دو نوع بلندگوی اصلی استفاده می­ کنند – دیواری،سقفی و شیپوری.

  2. بلندگوها به عنوان مبدل ظاهر می­گردند­ که در آن انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی برای تولید صدا تبدیل می­شود.

  3. بیشتر بلندگوهای نوع هورن کواکسیال از Driver های الکترومغناطیسی به منظور تبدیل ورودی انرژی الکتریکی به خروجی انرژی مکانیکی استفاده می­کنند – آنها می­توانند به عنوان شکل خاصی از موتور الکتریکی خطی در نظر گرفته شوند.    

مولفه­ های بلندگوی کواکسیال معمولی

  1. قاب- فراهم ­کننده­ ی سختی مکانیکی و نصب برای همه­ ی مولفه ­ها

  2. سیم­ پیچ- باعث تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مغناطیسی

  3. قطعه­ ی Pole– از مواد مغناطیسی، جذب و دفع توسط میدان مغناطیسی ایجاد شده در سیم­ پیچ.

  4. دیافراگم – معمولا از جنس کاغذ و یا پلاستیک، جابجایی مکانیکی این مورد توسط قطعه­ ی Pole باعث تولید صدا می­ گردد.

  5. Spider– در حالی که اجازه­ ی حرکت موردنیاز به تولید صدا را می­دهد، ارتباط دهنده ­ی دیافراگم به قاب و به قطعه­ ی Pole برای پایداری می­باشد.

مولفه­ های بلندگوی شیپوری (هورن) معمولی

  1. قاب – فراهم کننده­ ی سختی مکانیکی و پایه برای همه ­ی مولفه­­ ها

  2. سیم ­پیچ– اعمال تبدیل از انرژی الکتریکی به انرژی مغناطیسی

  3. قطعه­ ی Pole– مواد مغناطیسی، جذب و دفع می­شود بوسیله ­ی میدان مغناطیسی تولید شده در سیم­ پیچ.

  4. دیافراگم – معمولا از کاغذ و یا پلاستیک، حرکت مکانیکی این مورد بوسیله ­ی قطعه­ ی pole باعث تولید صدا می­شود.

  5. Spider– در حالی که اجازه­ ی حرکت مورد نیاز به تولید صدا را می­دهد، متصل کننده­ ی دیافراگم به قاب و به هورن و به قطعه Pole برای پایداری می­باشد.

  6. Horn– چیدمان آن معمولا بصورت دولایه و در برخی موارد بصورت سه لایه می­باشد که هدف و تمرکز آن صدا بصورت الگویی می­باشد که به شکل مستقیم تنظیم شده است.

پارامترهای آکوستیکی زیر ملاحظات مهمی هستند که در انتخاب و فاصله­ گذاری و مکان آنها موثر هستند:

  1. پاسخ فرکانسی صوتی – بر حسب هرتز سنجیده شده است.

  2. حساسیت – سنجیده شده بر حسب سطح فشار صدا (SPL) بر حسب دسی­بل (dB)

اطلاعات پایه­ ای از SPL 

 الف: SPL می­تواند از 0 dB (آستانه­ ی شنوایی برای شخص معمولی) به 120 dB (آستانه درد برای شخص معمولی)

ب: زمانی که قطار وارد ایستگاه می ­شود، معمولا می­توان 90dB (SPL) در فاصله ­ی 20 feet را سنجید.

پ: صدای متوسط یک فرد در سطح مکالمه 70 dB (SPL) در فاصله ­ی foot1

ت: SPL نمایشگر شدت انرژی صدا – که بطور معمول به بلندی صدا اشاره دارد.

ث: افزایش 10 dB سطح فشار صدا که توسط یک شنونده­ ی معمولی به هنگام دو برابر کردن حجم صدا دریافت می­ شود.

ج: SPL یک اندازه­گیری مکانیکی/آکوستیکی بوده و نه یک سنجش الکتریکی

  1. زاویه ­ی انتشار – که بر حسب زاویه سنجیده می­شود.

برای اهداف این ارائه، پارامترهای زیر برای یک بلندگوی کواکسیال 8 اینچی سقفی استفاده می­ گردد:

-        پاسخ فرکانسی 16 kHz–60 Hz

-         حساسیت 97 dB/ 1 watt/ 1 meter SPL

-         زاویه­ ی انتشار – 50 درجه خارج محور

  1. پاسخ فرکانسی – نرخ فرکانس­ های صوتی که بلندگو می­ تواند به شکل کاملی بازتولید کند.

-         برای بازتولید موفق کلام در یک سیستم صوت عمومی/پیجینگ، حداقل پاسخ فرکانسی مورد قبول تمام مولفه ­ها برای سیستم معمولا 350 Hz- 5kHz می­ باشد.

-         برای سیستم ­های سمعی-بصری، حداقل پاسخ فرکانسی مورد قبول تمام مولفه­ ها برای سیستم به گستره­ ی 20 Hz-20kHz می­باشد.

  1. حساسیت – بلندی صدای (مستقیما در مقابل و یا زیر بلندگو) بلندگو که برحسب SPL و واحد dB در فاصله ­ی معینی (معمولا 1 متر) با یک ورودی الکتریکی مشخص (معمولا 1 وات) تولید می­شود.

  2. زاویه­ ی انتشار – این مقدار زاویه­ ای است که در حول آن، SPL بیشتر از 6 دسی بل در زیر سطح روی محور (حساسیت) و برای پاسخ فرکانسی کلی بلند­گو و یا یک فرکانس مشخصی که توسط تولیدکننـده­ ی بلندگو تعیین شده است، می­باشد.

ملاحظات آکوستیکی

ملاحظات آکوستیکی برای مکان/فاصله­ ی بلندگو شامل موارد زیر می­ باشد:  

  1. ابعاد فضا  و شکل (طول، عرض، ارتفاع، دایره­ های، مستطیلی، و غیره).

  2. نویز محیطی (محدوده ­ی آن از کم در محیط کار تا زیاد در محیط صنعتی تغییر می­ کند).

  3. مشخصات سطح (صیقلی-تایل سرامیک سیمانی و سطوح مشابه یا فرش جاذب، تایل سقفی الیافی و سطوح مشابه)

برای در نظر گرفتن اهداف این ارائه، پارامترهای زیر استفاده خواهند شد:

  1. ابعاد فضا (شامل طول، عرض، و ارتفاع سقف) و شکل (مستطیلی)

  2. نویز محیط (متوسط تا زیاد)

  3. مشخصات سطح (صیقلی)

تعیین مناطق تحت پوشش

  1. اندازه­گیری فضا و آماده ­کردن نقشه و امکانات جانبی

  2. به سطوح موجود و تمام شده توجه نمایید.

  3. شناسایی مناطقی که تحت پوشش نیستند.

  4. شناسایی شرایط خاص (برای مثال باز کردن گذرگاه برای پلکان عمودی و یا دیگر فضاها. تغییر ناگهانی در ابعاد، مانند ارتفاع سقف)

  5. محاسبه­ ی سطح پوشش پایه برای یک بلندگوی تکی بر پایه­ ی مشخصات ارائه شده توسط تولید کننده.

شکل 1. نمای جانبی و پلان از بلندگو

لازم به ذکر است که در شکل 1، شعاع پوشش توسط بلندگو برابر با مورد زیر است:

  1. زمانی که سطح تحت پوشش بلندگو تعیین می­گردد، گام بعدی شامل اندازه­ گیری­ های زیر در محاسبات به منظور تعیین مکان تحت پوشش معین می­باشد:

الف. فاصله از بلندگو تا ارتفاع گوش شنونده

ب. SPL مورد تقاضا در ارتفاع گوش شنونده

  1.  برای اهداف این ارائه، پارامترهای زیر باید استفاده شوند:

الف: سقف با ارتفاع 12 فوت از کف و ارتفاع گوش شنونده 5 فوتی

ب: حداقل SPL 75 دسی بلی و ماکزیمم SPL 95 دسی بلی در ارتفاع گوش شنونده

نکته: سطح SPL 95 دسی بلی در ارتفاع گوش شنونده معمولا حداکثر مجاز برای جلوگیری از پتانسیل ایجاد آسیب شنوایی می­باشد.

  1. مواردی که باید در نظر گرفته شود:

الف: اگر فاصله­ ی مرجع برای محاسبـه­ ی اولیه­ ی SPL دو برابر شود، SPL به میزان 6 دسی بل کاهش می­ابد. (برای مثال سطح پوشش پایه SPL در 1 متری، 97 دسی بل در 1 وات و در 2 متری SPL 91 دسی بل در 1 وات خواهد شد.)

  • این اصل به عنوان قانون مربع معکوس نیز شناخته شده است.

ب: اگر مرجع نیروی الکتریکی ورودی برای محاسبه­ ی اولیه ­ی SPL دو برابر گردد، SPL به اندازه­ ی 3 دسی بل افزایش می­یابد. ( برای مثال SPL سطح پوشش پایه در 1 متری 97 دسی بل در 1 وات، در 1 متری SPL به اندازه­ ی 100 دسی بل در 2 وات می­شود.)

پ: مثال موردی، نویز محیطی محاسبه شده در ناحیه­ ی تحت پوشش از 55 تا 60 دسی بل تغییر می­کند.

ت: SPL در ارتفاع گوش شنونده باید 15 تا 20 دسی بل بالای سطح نویز محیطی باشد.

  1. محاسبه­ ی مکان مشخص سطح تحت پوشش برای یک بلندگوی تکی با استفاده از اطلاعات موارد یک تا سه.

شکل 2. نمای جانبی و پلان برای فاصله­ ی 2 متری

شعاع پوشش توسط بلندگو به صورت زیر می­باشد:

  1. محاسبات را مرور کنید:

الف: آیا نتایج، سطح SPL لازم را در نقطه ای هم­تراز با گوش شنونده فراهم می­کند؟

ب: اگر بله، گام بعدی تعیین چیدمان بلندگوها در فضای مورد نظر می­باشد.

پ: اگر خیر، گام­های دیگری که باید قبل از چیدمان برداشته شوند نیز وجود خواهد داشت:

1)     ارتفاع بلندگو را نسبت به کف افزایش و یا کاهش دهید.

2)     توان الکتریکی ورودی را افزایش و یا کاهش دهید.

3)     یک بلندگوی مختلف را انتخاب کنید – معمولا یک بلندگو با زاویه­ ی انتشار کوچکتر می­تواند خروجی SPL بیشتری را در 1 متر نسبت به بلندگویی که دارای زاویه­ ی انتشار بزرگتری است فراهم آورد.

4)     در این مورد، محاسبات می­بایست قبل از شروع چیدن بلندگوها دوباره انجام شوند. 

چیدمان بلندگوها:

زمانیکه سطح قابل پوشش توسط یک بلندگو نهایی شد، گام بعدی ارزیابی و انتخاب روش چیدمان بلندگو می­باشد.

دو الگوی پایه وجود دارد:

1. مربع

2. شش ضلعی

 الگوی مربعی به صورت زیر قابل مشاهده می­باشد:

شکل 3. الگوی مربعی برای چیدمان بلندگوها

و الگوی شش ضلعی بصورت زیر است:

شکل 4. چیدمان شش ضلعی

  • انتخاب الگوی چیدمان بلندگو بستگی مستقیم به خود بلندگوها و ابعاد فضا و فاصله دارد و بر حسب بهترین الگویی که بتواند این هماهنگی را بین تمامی موارد مذکور پدید آورد، انجام می­گیرد.

  • همچنین، جهت الگو را می­توان به منظور هماهنگی بیشتر با شکل و فضا چرخاند.

سه متد اصلی در منظور نمودن فاصله­ های بلندگوها وجود دارد:

  1. لبه-به-لبه

  2. حداقل همپوشانی

  3. لبه به مرکز

1)      فاصله گذاری لبه به لبه

شکل 5. فاصله­ گذاری لبه به لبه

در این نحوه­ ی فاصله ­گذاری موارد زیر قابل ملاحظه می­باشند:

  • فاصله­ ی مرکز به مرکز بلندگوها برابر با 2r (که در آن r شعاع مساحـت تحت پوشش توسط بلندگو اسـت) می­باشد.

  • به حداقل تعداد بلندگوها برای پوشش فضا نیاز می­باشد.

  • البته فواصلی را در پوشش باقی می­گذارد.

  • این نوع فاصله­ گذاری برای مکان­هایی با وضعیت آکوستیکی ضعیف و یا نویز پیش­ زمینه­ ی زیاد، توصیه نشده است.

2)     حداقل همپوشانی

شکل 6. روش فاصله­ گذاری با حداقل همپوشانی

  • برای بلندگوها در مواردی که از الگوی مربعی استفاده می­ کنند فاصله ­ی بین بلندگوها برابر با r ضرب در 414/1 بوده و برای بلندگوهایی که از الگوی شش ضلعی استفاده می­کنند، برابر با r ضرب در 732/1 می­باشد.

  • به تعداد بیشتری بلندگو نسبت به روش فاصله­ گذاری لبه به لبه نیاز می­باشد.

  • این نحوه­ ی فاصله ­گذاری فضاهای خالی در نواحی تحت پوشش بلندگو را تا حد زیادی پر می­کند (البته ممکن است که در بسیاری از موارد کافی نباشد).

  • البته ممکن است که در این نحوه­ ی فاصله­ گذاری، سطوحی به دلیل عدم شنیدن و یا قابل فهم نبودن اعلانات و یا مواردی که شرایط آکوستیکی ضعیف حکمفرما است و یا دارای نویز پیش­ زمینه­ ی زیاد است، تحت پوشش قرار نگیرند.

3) فاصله­ گذاری لبه به مرکز

شکل 7. فاصله­ گذاری لبه به مرکز

در این نحوه­ ی فاصله­ گذاری:

  • فاصله­ مرکز به مرکز بلندگوها برابر با r (شعاع دایره) می­باشد.

  • نیاز به بلندگوهای بیشتری نسبت به دو روش پیشین یعنی حداقل همپوشانی و یا فاصله­ گذاری لبه به لبه وجود دارد.

  • از بیشترین فشردگی در چیدمان بلندگوها که برای سیستم­ های صوت عمومی و یا پیجینگ استفاده می­شود، بهره می­برد.

  • بهترین روش برای نواحی با شرایط آکوستیکی ضعیف و یا دارای نویز پیش­ زمینه زیاد می­باشد.

ملاحظات الکتریکی

زمانیکه فاصله­ ی بلندگوها و مکان آنها در پروسه­ ی طراحی مشخص گردید، گام بعدی تعیین نگهدارنده هاو ملزومات الکتریکی می­باشد.

  1. برای سیستم­ هایی که از روش توزیع شبکه­ ای (VoIP/Ethernet-based) استفاده می­کنند، این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • حدود طول مربوط به کابل­ کشی افقی (100 متر / 295 فوت) در استانداردهای TIA

  • میزان توان موجود (توان در محدوده­ ی اینترنت و یا توان موجود 120VAC)

  1. برای سیستم ­هایی که از روش توزیع ولتاژ ثابت استفاده می­کنند، این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • موارد مورد نیاز کلی برای توان صوت

  • اجزای مدار صوت

  • ابعاد مدار صوت

  • تطبیق امپدانس بلندگوها با خروجی آمپلی ­فایر

موارد مورد نیاز توان صوت:

الف: این سیستم­ها از مدارهای با سطح ولتاژ خروجی اسمی ناشی از آمپلی­ فایرها استـفاده می­کنند -  این ولتاژ معمولا 25 و یا 7/70 ولت است اما در مواردی می­تواند 100 ولت و یا بیشتر شود.

ب: بلندگوها بصورت موازی به مدارهای خروجی صوتی از طریق مبدل­های تطبیق چند خروجی در هر موقعیت سیم­ کشی می­شوند.

پ: مبدل­های تطبیقی به منظور انطباق امپدانس سیم ­پیچ بلندگو (معمولا 8 اهم) تا امپدانس مدارهای خروجی صوتی با ولتاژ ثابت مربوط به آمپلی ­فایرها استفاده شده و انتخاب توان مورد نیاز بلندگو را از طریق مبدل چند خروجی میسر می­سازند.

ت: مبدل­ های تطبیقی[1] با توان­های مختلف از 25/0 وات تا مقداری به اندازه ­ی 15 وات با سطوح مختلف در بین این بازه قابل حصول هستند.

ث: مبدل انتخاب شده می­بایست امپدانس سیم ­پیچ بلندگو را منطبق کرده و توان مجاز را مطابق با حداکثر ارائه شده توسط کارخانه کنترل نماید. در غیر این صورت به سیستم آسیب می­رسد. 

ج: محاسبه­ ی توان صوت مورد نیاز در ابتدا نیازمند بدست آوردن توان مورد نیاز برای هر بلندگو بوده که بر پایه­ ی تنظیمات خروجی مبدل و جمع کردن آنها استوار است (برای مثال 25 بلندگو با خروجی 1 وات برابر با 25 وات خواهد بود)

شکل مدار صوتی:

تعیین تعداد مدارهای مورد نیاز برای ارتباط بلندگوها به آمپلی­ فایرها

(1) ملزومات زون­بندی، جداسازی فضاها در یک زون و ترتیب محل عبور سیم­ برق سه عاملی هستند که می­بایست در تعیین تعداد مدارهای مورد نیاز در نظر گرفته شوند.

(2)   اختصاص بلندگو به هر مدار. این مسئله را می­توان به صورت آنلاین و یا با استفاده از نمودار رایزر که در آن هر بلندگو با مکان آن بر روی پلان و یا پروفیل جانبی شناخته شده است، حل نمود.

(3) مطمئن شوید که ارتباطات مدار به شکل صحیحی قطبی (-/+) شده است.

  • قطبی شدن غیر صحیح سبب ایجاد یک وضعیت خارج فاز شده که منجر به ایجاد تداخل در خروجی بلندگوها می­شود و حجم صدای محیط را کاهش داده و یا آن را غیر قابل فهم[2] می­کند.   

برآورد مدار صوتی

الف: معمولا کابل حداقلی شماره­ ی 16 AWG برای خروجی مدار بین خروجی آمپلی­ فایر و بلندگو استفاده می­شود.

ب: در یک سیستم صوت عمومی 7/70 ولتی، کابل شماره­ ی 16 AWG محدود به حداکثر جریان امن 6 آمپری می­شود که این امر منتج به حداکثر ظرفیت توانی 420 واتی در حداکثر فاصله­ ی 90 فوتی بوده که در آن 5/0 دسی­بل (5/12%) افت توان وجود دارد.

پ: در برخی موارد، ممکن است که اندازه ­ی کابل به دلیل محدودیت­های موجود در مسافت و یا توان، افزایش یابد.

جدول 1. طول کابل-دو رشته­ ای خط 7/70 ولتی که مقادیر مختلفی از توان را با درنظرگیری 5/0 دسی بل افت، انتقال می­دهد

اندازه کابل

اهم در 1000 لوپ (R)

حداکثر آمپر ایمن

(I)

حداکثر توان ایمن (W)

حداکثر طول (FT) در 10 وات

حداکثر طول (FT) در 15 وات

حداکثر طول (FT) در 20 وات

حداکثر طول (FT) در 30 وات

حداکثر طول (FT) در 40 وات

حداکثر طول (FT) در 60 وات

حداکثر طول (FT) در 100 وات

16#

8

6

420

3600

2400

1800

1200

900

600

370

14#

2/5

15

1000

5600

3800

2800

1900

1400

950

560

12#

2/3

20

1400

9100

6200

4600

3100

2300

1600

910

10#

2

25

1750

 

9900

7300

5000

3700

2500

450

8#

28/1

35

2450

 

 

 

7800

5700

3900

2280

 

تطبیق امپدانس بلندگوها با آمپلی­فایر

توصیه ­های سازندگان

  • بارگذاری انجام گرفته نباید از 80 درصد نرخ توان آمپلی­ فایر بیشتر شود- برای یک آمپلی ­فایر 100 واتی، کل بار ارتباطی نباید از 80 وات تجاوز کرده که مقدار افت مدار را نیز در بر می­گیرد.

ملاحظات آیین­ نامه و AHJ

1)در کلیه­ ی موارد، سیستم سیم ­کشی باید با تمام آیین ­نامه ها و استانداردها سازگار باشد.

2) در امریکا، NFPA 70، آیین­ نامه­ ی برق ملی NEC، Article 640 (پردازش سیگنال صوتی، تقویت و وسایل باز تولید)، شامل ملزومات حاکم اولیه برای سیستم ­های سمعی-بصری/پیجینگ و صوت عمومی، همگی توسط AHJ اجباری شده­ اند.

3) Article 640 به Article 725 (کلاس 1، کلاس 2 و کلاس 3 کنترل از راه دور، مدارهای هشدار و محدود در توان) نیز ارجاع داده است.

سوال...

آیا این مقالات NES به پیاده سازی سیستم شما ارتباط دارد؟ (صرفنظر از اینکه سیستم از روشی با معماری توزیع VoIP/Ethernet و یا ولتاژ ثابت بهره­ می­گیرد).

جواب...

این بستگی به تفسیر AHJ دارد.

دلایل...

  • در حال حاضر NEC تمایزی بین دو سیستم قائل نیست.

  • Article 640 استفاده از سیستم­ های کلاس 2 و 3 که از نوع سیستم ­های توان محدود هستند و در Article 725 تعریف شده ­اند را مجاز می­داند اما در این میان شرطی وجود دارد و آن اینست که مجموعه آمپلی­ فایرها برای استفاده با کلاس 2 و 3 سیستم­های توان محدود مشخص شده باشند. این موضوع برای آمپلی­فایرهایی که دارای خروجی بیشتری از 100 وات نیستند عمومیت داشته و دلیل آن رعایت محدودیت­ های توان تامین شده­ ای می­باشد که در Article 725 آمده است.

  • Article 725 اجازه ­ی استفاده از کلاس 2 و یا 3 توان محدود را برای کابل­های مشابه و یا مسیر عبوری مشابه مانند دیگر کلاس­های 2 و 3 مدارهای توان محدود نمی­دهد.

  • بسیاری از موارد AHJ استفاده از مدارهای صوتی را محدود ساخته است. لازم به ذکر است که منظور کلاس 2 و یا 3 توان محدود می­باشد که از کابل­های مشابه و یا مسیر عبوری مشابه با مدارهای ارتباطی که در Article 800 تعریف شده است، استفاده می­کنند

نتایج

این سیستم­ها ممکن است مجبور به استفاده از کابل­ها و یا مسیرهایی شوند که بطور جزئی و یا کلی مستقل از دیگر کابل کشی­ها و زیرساخت­های ICT فرض شده هستند.

مراجع و منابعو سازمان­ های مرتبط

  • Sound System Engineering by Don and Carolyn Davis, 1984, Howard W. Sams.

  • Handbook for Sound Engineers – The New Audio Cyclopedia by Glen Ballou, Editor, 1988, Howard . Sams.

  • Commercial Sound Giudlines, Dukane Communications Systems Document # 427-19-00006(01)

  • Speaker Guide, TOA Electronics Document # L-SPRKGUIDE

  • National Systems Contractors Association (NSCA)

www.nsca.org

  • InfoComm

www.infocomm.org

[1] Matching Transformers

[2] Distortion

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*

Scroll To Top